Vidgade vyer

Häromdagen funderade jag på när jag senast var utanför tullarna. Utomlands och Arlanda räknas inte. Visserligen är jag hemma hos J allt som oftast, men om man bortser från det. Då tror jag att det är någon gång i oktober/november när jag var på fest i Herrängen. Det är visserligen Stockholms stad, men ändå utanför tullarna. Dessutom var jag ju på landet i början av november.

Men så kom jag på att jag var ute och promenerade i går. Och då gick jag hela vägen till Gröndal.

Jag visste väl det. Det är inte så att jag bara rör mig i innerstan, till och från jobbet. Jag skaffar mig faktiskt konkret erfarenhet av hur människorna i de södra förorterna har det. Folket. Det känns bra.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

