HBTQS (straight)

En del anti-Pride kommentarer efterlyser ett Pride-tåg för straighta. Eftersom det är så synd om dem. (På tal om det; läs om den heterosexuelle mannens klagan när Dragon Age inte tog hänsyn till hans sexuella preferenser).

Jag har ibland försökt föreställa mig hur ett Straight Pride-tåg skulle se ut. Män i gabardinbyxor och vit pike-tröja, kvinnor med förståndiga bruna skor, matchande brun vadlång kjol och beigevit blus, små söta barn med rosett i håret (flicka), eller vattenkammade och med skjortor (pojkar). Det tar tyvärr lång tid innan jag får bilden ur mitt huvud.

MS gör inte saken bättre (jo, de gör det bättre än vad jag gör, men nu har jag ännu tydligare bilder i huvudet), med sitt reportage från The First Annual Straight Pride Parade. Läs den!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “HBTQS (straight)

  1. Nanna Johansson har gjort en underbar serie om just det :
    De heterosexuellas parad”

  2. hemligamorsan

    Den var ju fantastisk! Bättre än MS. Alla ska klicka på den länken.

Kommentera

