Daily Archives: juni 3, 2011

Den förste bloggaren

Vissa försöker läsa in samtidens händelser i Nostradamus profetior. Jag låter Montaigne kommentera vår samtid. Bok 1, kapitel 3.

”Livius säger helt riktigt att språket bland människor som vuxit upp under kungavälde alltid är fullt av tokiga skrytsamheter och tomma vittnesbörd, eftersom alla urskillningslöst upphöjer sin kung till högsta värde och suverän storhet.”

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Jag har närt en fascist vid min barm

Är på landet på med Elvaåringen och hans kompis. De spelar Sim City. Först gick det inte så bra.

”Mamma. Jag har utgifter på 2000 i månaden, och intäkter på 32. Och nu är pengarna slut. Vad ska jag göra?”

Sedan googlade de fram en fuskkoden som ger obegränsat med pengarna utan att man behöver anstränga sig (den sk Norge-koden).  Nu funkar ekonomin bättre i varje fall. Men brottsligheten finns kvar. Då drämmer Elvaåringen till med utegångsförbud för alla ungdomar.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized