Daily Archives: december 2, 2010

Om jag vore katt skulle jag bara ha sju liv kvar nu

Kommer ni ihåg den lilla ouppfostrade snorungen som hävdade att mina ben var alldeles uppsvällda, som getingbon. Jag har gjort mitt bästa för att förtränga det. Och lyckats ganska bra. Jag tycker inte att jag är så fet. Kvinnliga former. Absolut. Kurvig. Möjligen yppig. Men inte fet.

Men så i söndags fick jag se bilder på mig från Malaysia. I baddräkt. Nog var jag kurvig. På samma sätt som Barbamamma. Hade det varit någon annan hade jag tänkt ”Åhh. Tänk om jag hade haft det där grundmurade självförtroendet att visa mig i badkläder när jag ser ut så där, utan att bry mig ett dugg om vad andra tänker”. Så fet var jag. Det var den första nära döden upplevelsen.

Så nu ska jag gå ner i vikt. Igen. Har börjat med Indoor Walking på Friskis. Första passet var ett fullängdspass, där jag höll igen lite, för att se om jag orkade det. Andra passet var ett lunchpass. Lite kortare. Passade perfa. Jag tog ut mig.

Idag var det ett till lunchpass. Sista låten var Tingeling. Jättebra att ge järnet till. Men passet var lite kort tyckte jag under nedvarvningen. Kanske ett pass. Tills jag trodde att det var dags att gå av maskinen och stretcha, och det istället var dags att greppa stavarna och ge sig på det andra blocket. Det längre och jobbigare blocket.

Det var min andra nära döden upplevelse.

Sedan har min sugiga Dell-dator och min värdelösa Xperia haft en antal nära döden genom fall från femte våningen upplevelser ikväll. Men det är en annan historia.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized