Daily Archives: november 21, 2010

Alla lyckliga bloggare är lyckliga på samma sätt. Alla olyckliga bloggare är olyckliga på sitt sätt

Vinlusen frågade mig häromveckan om jag också tyckte att man blev en sämre bloggare när man trivdes på jobbet. Sedan skyndade han sig att säga att jag fortfarande var en bra bloggare. Men ja, man blir en sämre bloggare när man trivs på jobbet. Kanske inte alla, men jag i varje fall. Delvis för att man inte har samma behov att få bekräftelse. Framförallt för att man inte har tid att tänka igenom ett blogginlägg. Även om jag nog aldrig har bloggat från jobbet har jag processat blogginlägg där. Nu har jag inte tid att göra det. Och när jag kommer hem har jag inte ork. Eller snarare kanske inte behovet att formulera mig slagkraftigt. Det får jag ju göra på jobbet.

Det hela blir ju inte bättre av (eller jo, det blir det väl) att jag har ett fungerande privatliv, med en pojkvän som sakta kryper inåt i mitt liv. Dels tar han ju tid. Dels delar jag mina tankar och iakttagelser med honom. Och han uppskattar dem. Jag behöver inte resten av världen som spegel för mitt slagkraftiga intellekt.

Under hösten har jag trots allt haft en hel del ledig tid eftersom jag inte har haft någon TV. Eller jag har haft TV, men eftersom fjärrkontrollen har varit trasig har jag inte kunnat installera TV-kanalerna efter flytten. I onsdags upplyste min kollega mig om att det finns universella fjärrkontroller på Clas Ohlsson, där samtliga kända tv-fabrikat finns inprogrammerade. I torsdags köpte jag en sådan. I fredags misslyckades jag ändå med att installera en endaste sketen jävla kanal. I dag bytte jag antenn-jack. Nu har jag fem kanaler. Nu ska här tittas på TV.

Men först ska jag se på Royle Family. Köpte stor-boxen i London. Älskar Jim.

 

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized