Åh det är mycket nu

Jättemycket. Jag ska ha fest i kväll. Grilla på gården. Svenskans väderprognos säger halvsol och uppehåll, DN:s prognos säger regn. Jag har ett recept på champagnedrink som jag inte kommer ihåg om det var Fernet Branca eller Angostura Bitter som ingår. Mina kollegor tror inte på något, men om man måste välja så är det nog en liten skvätt Angostura. Angostura finns f.ö. inte på bolaget vid Hornstull, utan det måste jag köpa inne i stan idag.

I morgon går ett flyttlass med alla mina vitvaror (förutom toa och handfat) till landet. Så då får jag klara mig utan kyl/frys, spis och dusch i två veckor innan mitt stora flyttlass går. Till Shurgard. Då får jag klara mig utan allting i två månader.

Nästa vecka är det tjänsteresa och ett föredrag om ett ämne jag inte kan något om. Flyttpacka. Flytta. En till tjänsteresa, Flytta runt hos kompisar. Åka till landet med jämna mellanrum och vattna och klippa gräsmatta. Jobba någon gång däremellan också. Malaysia. Flytta in i nya lägenheten.

Och ungefär då, i mitten av augusti, hinner jag nog börja jobba igen. Men, jag kan inte låta bli att kommentera nyheten att århundradets millenniets bröllop inte blir den turistsuccé man förutspått. Hotellen har normalbeläggning. Tågen och bussarna fylls inte upp. Någon förvånad? Kanske alla dessa som ansåg att det var självklart att skattebetalarna skulle stå för notan, eftersom bröllopet skulle ge så enorma intäkter till Stockholm. Så sent som den 16 maj skrev DN att:

”I motsatt riktning verkar ökade intäkter på i storleksordningen ett par miljarder kronor extra för handeln, enligt Handels utredningsinstituts tidigare uppskattningar. Hotell- och restaurangnäringen kan också se fram emot några fullbelagda dagar.”

Intäkter sa Bill. Samhällsekonomisk nytta var ordet sa Bull.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

