Daily Archives: december 24, 2009

Famous last words: Jag ska bara ta en

Jag kommer inte att äta någon julmat i år. Det känns skönt. Eftersom jag var bortrest innan jul, slapp jag all jobbjulborden. Eftersom Nioåringen är hos sin pappa idag, har jag kunnat välja bort julbordet även här hemma. Då gjorde jag det. Jag gillar iofs julmat. I princip. Men det blir för mycket. För stabbigt. Om jag står över helt i år, kanske jag jag till och med ser fram emot det nästa år.

Däremot kunde jag inte motstå julgodsakerna. Köpte en uppsättning marsipanfigurer med pinjenötter på Kanarieöarna. Tänkte ge bort den. Men så kom sötsuget. Och så tänkte jag ”Jag tar bara en”.

Nu har jag ätit fyra.

Och det värsta är att redan när jag bestämde mig för attt öppna förpackningen visste jag att jag skulle skriva den här bloggposten.

Och det allra värsta är att de inte ens var goda.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Nu är glada julen slut, slut, slut

Nu är min jul avklarad. Sedan länge. Hade presentutdelning med Nioåringen och Mormor under minigranen i morse. Efter att jag hade lämnat Nioåringen hos hans pappa, körde jag lite styrketräning på Friskis. Där var det – kanske inte mot all men i varje fall mot min förmodan – fullt. Men det var inte många som bar vigselringar. Och de som gjorde det var gifta med varandra. Annars var det Ensamma Hjärtans Klubb.

Och jag tycker det är så skönt. Emellanåt försöker jag tycka synd om mig själv, men lyckas inte. Jag vill bara ha lugn och ro. Vilket till och med jag tycker är lite märkligt, eftersom jag har vilat upp mig i två veckor på Kanarieöarna. Men tydligen räckte inte det. Ska inte ens se på Kalle Anka. Orkar inte med det hysteriska tempot på Kalle och Piff och Puff. Möjligen ska jag se Karl Bertil Johnssons jul.

Möjligen.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized