Daily Archives: oktober 6, 2009

Kontorsjobb

Ibland känner jag mig som Indiana Jones på jobbet. Ni vet upptakten på den första filmen, när han tar dödskallen eller vad det nu är och alla fällor slår igen och han måste springa för livet och hans kumpaner stryker med.

Så är det varje gång jag ska gå hem. I dag började jag gå kl 4, och passerade dörren 16.40. Chefer och medarbetare står på lur och vill bara diskutera en fråga. jag säger ”Snabbt i så fall, eftersom jag ska hämta Nioåringen”. 15 minuter senare kommer jag iväg, bara för at fastna två dörrar bort.

Inte bara när jag ska hem, utan varje gång jag ska på toaletten. Jag håller mig så länge det går, vilket naturligtvis inte är bra, eftersom jag då är både stressad och pissnödig. Nu har jag börjat gå til en toalett längre bort.

Snart får jag hoppa ut genom fönstret när jag ska hem. Då är det verkligen India Jones.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized