Daily Archives: december 3, 2008

Servicebransch

Jag har besvarat en enkät från Trygg Hansa, angående min bilverkstad i samband med sommarens smash-and-run attack på min mors bil. Av frågorna att döma inser man att bilverkstäderna har en hel del problem med sina kundrelationer:

Hur lång var väntetiden innan du fick lämna in bilen? Där det snabbaste svarsalternativet är Mindre än fyra dagar.

Hur har verkstaden hållit avtalade tider vid inbokning och leverans av bilen?

Var reparationen klar när verkstaden meddelade att bilen var färdig för avhämtning?

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Don´t get mad. Get even

Sån’t här gillar jag. Förmodligen för att en av de få saker jag hatar mer än bilister som inte stannar vid övergångsställen är positivistkonsulter.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Second thoughts. För ungefär tionde gången

Jag har ju hävdat att det är långt mellan Mumbai och Chennai (där vår resa startar), och att vi dessutom kommer att vara i småstäder och nationalparker största delen av tiden. Därför finns det ingen större risk. Emellanåt tror jag på det själv.

Därför var det inte speciellt uppmuntrande att via Utrikesbloggen hitta en debattartikel i LA Times om att ”Muslimer är Indiens nya untouchable”, som går ut på att muslimerna i Indien har marginaliserats, och där bland annat Tamil Nadu nämns. Även om jag tycker att artikeln kanske präglas av en viss tycka-synd-om-attityd, är de hätska kommentarerna lite förvånande. Förvånande är kanske felord, egentligen är jag väl inte förvånad, mer förundrad över den oförsonliga attityden mot alla muslimer.

På hLA Times hittar jag också en artikel, skriven av tidningens motorjournalist, som förespråkar att staten bör ta över GM. ”We can run it, then sell it at a profit once it recovers”

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized