Daily Archives: september 22, 2008

Upprepning är kunskapens moder

eller Håll käften för i helvete.

Nu har jag hört min stolsgranne älta att han 1) fick 20% i mängdrabatt när de köpte fyra kranar i morse (eftersom det visar på vilken marginal affärerna har i normala fall), 2) sålde sin lägenhet samma vecka som årtiondets finanskrasch. Det har han gjort i tre olika mobiltelefonsamtal.

Nu måste jag gå till gaten. Boardingen är inte förrän om 15 minuter, men ett samtal till och jag jag får ett vansinnesutbrott.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Genomsnittsmänniskan

Har ni tänkt på att Fredrik Reinfeldt och Anders Borg i genomsnitt har varsin pagefrisyr?

1 kommentar

Filed under Uncategorized

Till Paris, till Paris

Nu sitter jag, mina löss och mitt mobila bredband på Arlanda och väntar på Parisplanet. Mitt bredband är bra mycket mer mobilt än min dator, som är mer transportabel är bärbar. När jag skulle plocka ut den vid säkerhetskontrollen var jag tvungen att tömma hela rullväskan i princip. Lyckligtvis låg mina underkläder väl inpackade i en plastpåsee. Men allt annat såg mina resekamrater.

Jag har i varje fall lyckats fixa en lånemobil på jobbet, som jag har laddat med mitt privata SIM-kort, till mitt privata telefonabonnemang, som är så privat att jag inte kommer ihåg telefonnumret. Så nu kan jag nå, men inte bli nådd. Ganska bra.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized